Otwarta komunikacja
Nie ma organizacji, w której komunikacja pomiędzy jej członkami nie odgrywałaby znaczącej roli. Można tylko przekazywać informacje, lub można się komunikować. Różnica polega na rozumieniu wzajemnych potrzeb i umiejętności uwzględniania ich w procesie współpracy. To szkolenie pomaga przekroczyć dzielące uczestników różnice, dotrzeć do wspólnej płaszczyzny porozumienia i zbudować harmonijny, efektywny zespół.
Czym jest otwarta komunikacja?
Nie bez powodu, jakość komunikacji stała się jednym z najczęściej omawianych tematów. Jednym z pionierów w tej kwestii był znany mediator, psycholog i trener – Marshall Rosenberg. Stworzony przez niego model stał się niemal standardem komunikacji w obszarach, w których wymagana jest jej wysoka jakość. Szkolenie to pozwala zbudować dialog pełny zrozumienia, od wewnątrz do zewnątrz. Obnażyć najczęstsze przeszkody, przyswoić strategie, które niegdyś były dostępne tylko specjalistom.
Z pewnością rozumiesz jak ważna jest atmosfera współpracy wewnątrz zespołu i umiejętność jasnego i klarownego komunikowania się. To szkolenie to więcej niż techniki, to podejście, które zmienia sposób postrzegania interakcji między ludźmi.
Otwarta komunikacja
Nie ma organizacji, w której komunikacja pomiędzy jej członkami nie odgrywałaby znaczącej roli. Można tylko przekazywać informacje, lub można się komunikować. Różnica polega na rozumieniu wzajemnych potrzeb i umiejętności uwzględniania ich w procesie współpracy. To szkolenie pomaga przekroczyć dzielące uczestników różnice, dotrzeć do wspólnej płaszczyzny porozumienia i zbudować harmonijny, efektywny zespół.
Czym jest otwarta komunikacja?
Nie bez powodu, jakość komunikacji stała się jednym z najczęściej omawianych tematów. Jednym z pionierów w tej kwestii był znany mediator, psycholog i trener – Marshall Rosenberg. Stworzony przez niego model stał się niemal standardem komunikacji w obszarach, w których wymagana jest jej wysoka jakość. Szkolenie to pozwala zbudować dialog pełny zrozumienia, od wewnątrz do zewnątrz. Obnażyć najczęstsze przeszkody, przyswoić strategie, które niegdyś były dostępne tylko specjalistom.
Z pewnością rozumiesz jak ważna jest atmosfera współpracy wewnątrz zespołu i umiejętność jasnego i klarownego komunikowania się. To szkolenie to więcej niż techniki, to podejście, które zmienia sposób postrzegania interakcji między ludźmi.
Korzyści dla uczestnika:
- Większa otwartość na porozumienie.
- Rezygnacja z oceniającego stylu komunikacji na rzecz empatycznego.
- Jasne i klarowne wyrażanie własnych myśli.
- Trafna identyfikacja własnych potrzeb i innych członków zespołu.
- Umiejętność udzielenia wsparcia i rozładowania napięcia.
- Poznanie praktycznego i efektywnego stylu komunikacji.
Korzyści dla Organizacji:
- Tworzenie atmosfery współpracy.
- Tworzenie przyjaznego miejsca pracy, do którego ludzie chętnie dołączają.
- Przeciwdziałanie rotacji wewnątrz zespołu.
- Zwiększenie efektywności poprzez usunięcie zbędnych źródeł stresu.
- Efektywniejsza komunikacja w zespole.
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.
Korzyści dla uczestnika:
- Większa otwartość na porozumienie.
- Rezygnacja z oceniającego stylu komunikacji na rzecz empatycznego.
- Jasne i klarowne wyrażanie własnych myśli.
- Trafna identyfikacja własnych potrzeb i innych członków zespołu.
- Umiejętność udzielenia wsparcia i rozładowania napięcia.
- Poznanie praktycznego i efektywnego stylu komunikacji.
Korzyści dla Organizacji:
- Tworzenie atmosfery współpracy.
- Tworzenie przyjaznego miejsca pracy, do którego ludzie chętnie dołączają.
- Przeciwdziałanie rotacji wewnątrz zespołu.
- Zwiększenie efektywności poprzez usunięcie zbędnych źródeł stresu.
- Efektywniejsza komunikacja w zespole.
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.
Program szkolenia:
Część 1 (2 godziny):
- Omówienie potrzeb zespołu w obszarze komunikacji.
- Przedstawienie koncepcji otwartej komunikacji.
- Omówienie wpływu jakości komunikacji na relacje w zespole.
- Typowe przeszkody w komunikacji – case study.
- Czteroskładnikowy model empatycznej komunikacji – ćwiczenia.
Część 2 (2 godziny):
- Komunikacja językiem faktów, potrzeb i próśb – ćwiczenia.
- Udzielanie wspierających odpowiedzi.
- Podsumowanie i powtórzenie przyswojonych informacji.
- Propozycje ćwiczeń do samodzielnego powtarzania.
Praktyczne informacje:
- Szkolenie realizowane jest online lub na żywo.
- Możliwość dostosowania szkolenia do różnej wielkości grup.
- Udostępniana prezentacja ze szkolenia wraz z ćwiczeniami.
- Możliwość otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu.
Program szkolenia:
Część 1 (2 godziny):
- Omówienie potrzeb zespołu w obszarze komunikacji.
- Przedstawienie koncepcji otwartej komunikacji.
- Omówienie wpływu jakości komunikacji na relacje w zespole.
- Typowe przeszkody w komunikacji – case study.
- Czteroskładnikowy model empatycznej komunikacji – ćwiczenia.
Część 2 (2 godziny):
- Komunikacja językiem faktów, potrzeb i próśb – ćwiczenia.
- Udzielanie wspierających odpowiedzi.
- Podsumowanie i powtórzenie przyswojonych informacji.
- Propozycje ćwiczeń do samodzielnego powtarzania.
Praktyczne informacje:
- Szkolenie realizowane jest online lub na żywo.
- Możliwość dostosowania szkolenia do różnej wielkości grup.
- Udostępniana prezentacja ze szkolenia wraz z ćwiczeniami.
- Możliwość otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu a skontaktuję się z Tobą!