Otwarta komunikacja
W każdej organizacji komunikacja odgrywa znaczącą rolę. Zła komunikacja pełna jest ocen, braku szczerości i manipulacji, która każdego dnia rujnuje atmosferę i zmniejsza jakość pracy. Dobra z kolei jest oparta o wzajemne zrozumienie swoich potrzeb relacyjnych i motywacyjnych oraz dostosowanie do nich komunikatów.
Czym jest otwarta komunikacja?
Nie bez powodu, jakość komunikacji stała się jednym z najczęściej omawianych tematów. Jednym z pionierów w tej kwestii był znany mediator, psycholog i trener – Marshall Rosenberg. Stworzony przez niego model stał się niemal standardem komunikacji w obszarach, w których wymagana jest jej wysoka jakość. Szkolenie to pozwala zbudować dialog pełny zrozumienia, od wewnątrz do zewnątrz. Obnażyć najczęstsze przeszkody, przyswoić strategie, które niegdyś były dostępne tylko specjalistom.
Z pewnością rozumiesz jak ważna jest atmosfera współpracy wewnątrz zespołu i umiejętność jasnego i klarownego komunikowania się. To szkolenie to więcej niż techniki, to podejście, które zmienia sposób postrzegania interakcji między ludźmi.


Otwarta komunikacja
W każdej organizacji komunikacja odgrywa znaczącą rolę. Zła komunikacja pełna jest ocen, braku szczerości i manipulacji, która każdego dnia rujnuje atmosferę i zmniejsza jakość pracy. Dobra z kolei jest oparta o wzajemne zrozumienie swoich potrzeb relacyjnych i motywacyjnych oraz dostosowanie do nich komunikatów.
Czym jest otwarta komunikacja?
Nie bez powodu, jakość komunikacji stała się jednym z najczęściej omawianych tematów. Jednym z pionierów w tej kwestii był znany mediator, psycholog i trener – Marshall Rosenberg. Stworzony przez niego model stał się niemal standardem komunikacji w obszarach, w których wymagana jest jej wysoka jakość. Szkolenie to pozwala zbudować dialog pełny zrozumienia, od wewnątrz do zewnątrz. Obnażyć najczęstsze przeszkody, przyswoić strategie, które niegdyś były dostępne tylko specjalistom.
Z pewnością rozumiesz jak ważna jest atmosfera współpracy wewnątrz zespołu i umiejętność jasnego i klarownego komunikowania się. To szkolenie to więcej niż techniki, to podejście, które zmienia sposób postrzegania interakcji między ludźmi.

Korzyści dla uczestnika:
- Większa otwartość na porozumienie.
- Rezygnacja z oceniającego stylu komunikacji na rzecz aktywnego słuchania.
- Jasne i klarowne wyrażanie własnych myśli.
- Trafna identyfikacja własnych potrzeb i innych członków zespołu.
- Umiejętność udzielenia wsparcia i rozładowania napięcia.
- Poznanie praktycznego i efektywnego stylu komunikacji.
Korzyści dla Organizacji:
- Tworzenie atmosfery współpracy.
- Tworzenie przyjaznego miejsca pracy, do którego ludzie chętnie dołączają.
- Przeciwdziałanie rotacji wewnątrz zespołu.
- Zwiększenie efektywności poprzez usunięcie zbędnych źródeł stresu.
- Efektywniejsza komunikacja w zespole.
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.
Korzyści dla uczestnika:
- Większa otwartość na porozumienie.
- Rezygnacja z oceniającego stylu komunikacji na rzecz empatycznego.
- Jasne i klarowne wyrażanie własnych myśli.
- Trafna identyfikacja własnych potrzeb i innych członków zespołu.
- Umiejętność udzielenia wsparcia i rozładowania napięcia.
- Poznanie praktycznego i efektywnego stylu komunikacji.
Korzyści dla Organizacji:
- Tworzenie atmosfery współpracy.
- Tworzenie przyjaznego miejsca pracy, do którego ludzie chętnie dołączają.
- Przeciwdziałanie rotacji wewnątrz zespołu.
- Zwiększenie efektywności poprzez usunięcie zbędnych źródeł stresu.
- Efektywniejsza komunikacja w zespole.
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.

Program szkolenia:
Część 1:
- Omówienie potrzeb zespołu w obszarze komunikacji.
- Przedstawienie koncepcji otwartej komunikacji.
- Omówienie wpływu jakości komunikacji na relacje w zespole.
- Typowe przeszkody w komunikacji – case study.
- Czteroskładnikowy model empatycznej komunikacji – ćwiczenia.
Część 2:
- Komunikacja językiem faktów, potrzeb i próśb – ćwiczenia.
- Udzielanie wspierających odpowiedzi.
- Podsumowanie i powtórzenie przyswojonych informacji.
- Propozycje ćwiczeń do samodzielnego powtarzania.
Praktyczne informacje:
- Szkolenie realizowane jest online lub na żywo.
- Możliwość dostosowania szkolenia do różnej wielkości grup oraz długości trwania.
- Udostępniana prezentacja ze szkolenia wraz z ćwiczeniami.
- Możliwość otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu.


Program szkolenia:
Część 1:
- Omówienie potrzeb zespołu w obszarze komunikacji.
- Przedstawienie koncepcji otwartej komunikacji.
- Omówienie wpływu jakości komunikacji na relacje w zespole.
- Typowe przeszkody w komunikacji – case study.
- Czteroskładnikowy model empatycznej komunikacji – ćwiczenia.
Część 2:
- Komunikacja językiem faktów, potrzeb i próśb – ćwiczenia.
- Udzielanie wspierających odpowiedzi.
- Podsumowanie i powtórzenie przyswojonych informacji.
- Propozycje ćwiczeń do samodzielnego powtarzania.
Praktyczne informacje:
- Szkolenie realizowane jest online lub na żywo.
- Możliwość dostosowania szkolenia do różnej wielkości grup.
- Udostępniana prezentacja ze szkolenia wraz z ćwiczeniami.
- Możliwość otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu.