Otwarta komunikacja

Otwarta komunikacja

Nie ma organizacji, w której komunikacja pomiędzy jej członkami nie odgrywałaby znaczącej roli. Można tylko przekazywać informacje, lub można się komunikować. Różnica polega na rozumieniu wzajemnych potrzeb i umiejętności uwzględniania ich w procesie współpracy. To szkolenie pomaga przekroczyć dzielące uczestników różnice, dotrzeć do wspólnej płaszczyzny porozumienia i zbudować harmonijny, efektywny zespół.

Czym jest otwarta komunikacja?

Nie bez powodu, jakość komunikacji stała się jednym z najczęściej omawianych tematów. Jednym z pionierów w tej kwestii był znany mediator, psycholog i trener – Marshall Rosenberg. Stworzony przez niego model stał się niemal standardem komunikacji w obszarach, w których wymagana jest jej wysoka jakość. Szkolenie to pozwala zbudować dialog pełny zrozumienia, od wewnątrz do zewnątrz. Obnażyć najczęstsze przeszkody, przyswoić strategie, które niegdyś były dostępne tylko specjalistom.

Z pewnością rozumiesz jak ważna jest atmosfera współpracy wewnątrz zespołu i umiejętność jasnego i klarownego komunikowania się. To szkolenie to więcej niż techniki, to podejście, które zmienia sposób postrzegania interakcji między ludźmi.

Otwarta komunikacja

Nie ma organizacji, w której komunikacja pomiędzy jej członkami nie odgrywałaby znaczącej roli. Można tylko przekazywać informacje, lub można się komunikować. Różnica polega na rozumieniu wzajemnych potrzeb i umiejętności uwzględniania ich w procesie współpracy. To szkolenie pomaga przekroczyć dzielące uczestników różnice, dotrzeć do wspólnej płaszczyzny porozumienia i zbudować harmonijny, efektywny zespół.

Czym jest otwarta komunikacja?

Nie bez powodu, jakość komunikacji stała się jednym z najczęściej omawianych tematów. Jednym z pionierów w tej kwestii był znany mediator, psycholog i trener – Marshall Rosenberg. Stworzony przez niego model stał się niemal standardem komunikacji w obszarach, w których wymagana jest jej wysoka jakość. Szkolenie to pozwala zbudować dialog pełny zrozumienia, od wewnątrz do zewnątrz. Obnażyć najczęstsze przeszkody, przyswoić strategie, które niegdyś były dostępne tylko specjalistom.

Z pewnością rozumiesz jak ważna jest atmosfera współpracy wewnątrz zespołu i umiejętność jasnego i klarownego komunikowania się. To szkolenie to więcej niż techniki, to podejście, które zmienia sposób postrzegania interakcji między ludźmi.

Korzyści dla uczestnika:

  • Większa otwartość na porozumienie.
  • Rezygnacja z oceniającego stylu komunikacji na rzecz empatycznego.
  • Jasne i klarowne wyrażanie własnych myśli.
  • Trafna identyfikacja własnych potrzeb i innych członków zespołu.
  • Umiejętność udzielenia wsparcia i rozładowania napięcia.
  • Poznanie praktycznego i efektywnego stylu komunikacji.

Korzyści dla Organizacji:

  • Tworzenie atmosfery współpracy.
  • Tworzenie przyjaznego miejsca pracy, do którego ludzie chętnie dołączają.
  • Przeciwdziałanie rotacji wewnątrz zespołu.
  • Zwiększenie efektywności poprzez usunięcie zbędnych źródeł stresu.
  • Efektywniejsza komunikacja w zespole.
  • Przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.

Korzyści dla uczestnika:

  • Większa otwartość na porozumienie.
  • Rezygnacja z oceniającego stylu komunikacji na rzecz empatycznego.
  • Jasne i klarowne wyrażanie własnych myśli.
  • Trafna identyfikacja własnych potrzeb i innych członków zespołu.
  • Umiejętność udzielenia wsparcia i rozładowania napięcia.
  • Poznanie praktycznego i efektywnego stylu komunikacji.

Korzyści dla Organizacji:

  • Tworzenie atmosfery współpracy.
  • Tworzenie przyjaznego miejsca pracy, do którego ludzie chętnie dołączają.
  • Przeciwdziałanie rotacji wewnątrz zespołu.
  • Zwiększenie efektywności poprzez usunięcie zbędnych źródeł stresu.
  • Efektywniejsza komunikacja w zespole.
  • Przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu.

Program szkolenia:

Część 1 (2 godziny):

  • Omówienie potrzeb zespołu w obszarze komunikacji.
  • Przedstawienie koncepcji otwartej komunikacji.
  • Omówienie wpływu jakości komunikacji na relacje w zespole.
  • Typowe przeszkody w komunikacji – case study.
  • Czteroskładnikowy model empatycznej komunikacji – ćwiczenia.

Część 2 (2 godziny):

  • Komunikacja językiem faktów, potrzeb i próśb – ćwiczenia.
  • Udzielanie wspierających odpowiedzi.
  • Podsumowanie i powtórzenie przyswojonych informacji.
  • Propozycje ćwiczeń do samodzielnego powtarzania.

Praktyczne informacje:

  • Szkolenie realizowane jest online lub na żywo.
  • Możliwość dostosowania szkolenia do różnej wielkości grup.
  • Udostępniana prezentacja ze szkolenia wraz z ćwiczeniami.
  • Możliwość otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu.

Program szkolenia:

Część 1 (2 godziny):

  • Omówienie potrzeb zespołu w obszarze komunikacji.
  • Przedstawienie koncepcji otwartej komunikacji.
  • Omówienie wpływu jakości komunikacji na relacje w zespole.
  • Typowe przeszkody w komunikacji – case study.
  • Czteroskładnikowy model empatycznej komunikacji – ćwiczenia.

Część 2 (2 godziny):

  • Komunikacja językiem faktów, potrzeb i próśb – ćwiczenia.
  • Udzielanie wspierających odpowiedzi.
  • Podsumowanie i powtórzenie przyswojonych informacji.
  • Propozycje ćwiczeń do samodzielnego powtarzania.

Praktyczne informacje:

  • Szkolenie realizowane jest online lub na żywo.
  • Możliwość dostosowania szkolenia do różnej wielkości grup.
  • Udostępniana prezentacja ze szkolenia wraz z ćwiczeniami.
  • Możliwość otrzymania potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zostaw numer telefonu a skontaktuję się z Tobą!